Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2012 05:09 - Международен ден на България....
Автор: hopfen Категория: Други   
Прочетен: 3292 Коментари: 12 Гласове:
33

Последна промяна: 20.06.2012 05:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Най-после и ние да се сдобием с признание от световно ниво, а може и да сме първата държава в света,  на която отдават подобна  почит.
ООН все още не е излязло с официално решение, точно този ден да е международния ден на България, в който всички народи по света ще празнуват в наша чест-бягството или изчезването на една нация. Ние в нашата кръчма решихме да ги изпреварим и да обявим
Международния ден на бежанците за международен ден на България. Ами то всичко е хукнало да бяга, надали има държава в света, където на глава от населението се падат толкова много бежанци. Най странното и отчайващо в случая е не бягството на вън от Родината а онова скрито бягство на тези които са в нейните предели, онези които бягат от самите себе си, от своите принципи, идеали, от своята собствена съвест ако щете. Те в голяма степен дават тласък на ония първите, реалните бежанци, да напускат Родината си. Те пък може би бягат навън защото не са усвоили бягството на вторите..... и така се получава един постоянен продължителен и ескалиращ процес на бягство. Не си мислете, че на нас в кръчмата ни беше лесно да определим кой да бъде българския международен ден, много от присъстващите предлагаха 14 юни Световен ден на кръводаряването, надали има по голям кръводарител в света от нашата стопяваща се нация, кръвта ни бавно изтича даром,  зян си отиваме в името на чужди интереси подпомагани от собствената си алчност. Отказах ме се от тази дата, да не обидим премиера, заради магистралите където също кръвта ни бавно изтича, заради кучетата, които също ни пускат кръв, на нас първите им приятели, за надупчените вени  от където истича кръвта на младите хора.....ще спра до тук.

Дали ще се появи някой, който да хукне в обратната посока,да повлече всички останали и спре процеса на обезкървяване.

В такива случаи се допитваме до бай Гроздан, а той както винаги – право в десятката:

„Няма начин да няма начин, да оцелееме без бягство”, каза той, гаврътна набързо гроздомицина си и побърза за вкъщи. Беше казал преди това, че ще има „сеанс” по скайпито с едно от внучетата си, някъде оттатък океана.

 

 

Ние си напълнихме чашите и  решихме да пием, както за всички бягащи, така и за тези, които останаха във „ В механата”:

Наздраве!

Нека на този ден да си спомним за всички български бежанци от Тракия, Македония и Северна Добруджа, поклон пред тяхната мъка и страдание!












Гласувай:
33



1. malchaniaotnadejda7 - Здравейте!
20.06.2012 09:52
Ще я бъде България. Жилав народ сме и един от най-старите на планетата. Устояли сме на какво ли не, че и Европа сме опазили и пренесли през времето. И с меч, и с писменост. Бог не наказва, когото мрази. Ето, вчера празнувахме един важен за нас юбилей. Но някои тук бяха по-заети да обсъждат, колко нищожен народ сме. Държави със 100 годишна история, непрекъснато намират поводи да напомнят за своето величие. А ние - за своето падение. При французите, Френската революция е Великата Френска революция, при нас всичко е "национална катастрофа". А тези, които са оглавили революциите ни са "невзрачни", "неудачни", "луди", "пройдохи" и все "недостойни"... Казват, мисленето се материализирало. Пигмалион синдром. Особено това "не" - не можем, не знаем, няма, не...

"О, неразумни юроде! Поради что се срамиш да се наречиш Болгарин?...Или не са имали Болгаре царство и господарство? Ти, Болгарино, не прелщайся, знай свой род и язик..."
Паисий (1762)

Хубав постинг. Наздраве!
цитирай
2. hopfen - Да, жилав народ сме и това ще проболедуваме..
20.06.2012 10:15
malchaniaotnadejda7 написа:
Ще я бъде България. Жилав народ сме и един от най-старите на планетата. Устояли сме на какво ли не, че и Европа сме опазили и пренесли през времето. И с меч, и с писменост. Бог не наказва, когото мрази. Ето, вчера празнувахме един важен за нас юбилей. Но някои тук бяха по-заети да обсъждат, колко нищожен народ сме. Държави със 100 годишна история, непрекъснато намират поводи да напомнят за своето величие. А ние - за своето падение. При французите, Френската революция е Великата Френска революция, при нас всичко е "национална катастрофа". А тези, които са оглавили революциите ни са "невзрачни", "неудачни", "луди", "пройдохи" и все "недостойни"... Казват, мисленето се материализирало. Пигмалион синдром. Особено това "не" - не можем, не знаем, няма, не...

"О, неразумни юроде! Поради что се срамиш да се наречиш Болгарин?...Или не са имали Болгаре царство и господарство? Ти, Болгарино, не прелщайся, знай свой род и язик..."
Паисий (1762)

Хубав постинг. Наздраве!

За Вас, за всички които носят тази жилка -наречена България, която се е вкоренила здраво в сърцата им:
Наздраве!
цитирай
3. hopfen - harta
20.06.2012 13:10
harta написа:
С "наздраве" няма да стане, може би ще трябва "на оружие", докато кръвта ни съвсем не е изтекла.

Това, Наздраве, е само за да можем да вземем трезво решение, а като не става со кротце и со благо, то кютека няма да е с малко.
цитирай
4. ka4ak - Вчера се навършиха 250г. от Паисий (1762)!!!Ти си „ В механата”,но си разкрит"будна"кръчма на Странджата и отбор хъшове на масата/блога/!:)ХЪШ-ж.р.
20.06.2012 15:58
14.06 00:59 - Нещо,не вдяваш!:(
Ето ти нещо писано в Англия,в тяхно училище,от едно наше момиче,живяло до седмата си година в България!Поздрави на жълтата книжка!:(
A,за по ясно,писала го е на 14г!!!до края на годината ще навърши 17г.и още няма висше!!!:)))

БЪЛГАРИЯ

Една искра пламна в очите ми, докато се взирах в диамантите, разсипани по нощното лятно небе. За първи път усетих жажда за живот и надежда. Гледах втренчено черното кадифено море, придружено единствено от Луната. То беше точно толкова самотно, колкото и аз в Британия. Предполагам, че сентенцията „Ти не разбираш колко много обичаш нещо, докато не го изгубиш..“ е вярна. Само топлите летни спомени ми дават сили да ставам всяка сутрин. Светлината на Слънцето е пулсът на небето , също както и ароматът на праскови в градината на дядо.
Да, аз знаех прекалено добре защо сме напуснали.. Тези земи бяха отровени от корупция и Комунизъм – дума, която всяваше страх и чувство за мъст в очите ни. Затова се махнахме. И просто чакахме Тъмнината да изчезне и още чакаме облаците на страданието да се разсеят след всичките тези години.. Ще попитате – как така тази страна, която е донесла толкова печал на мен и семейството ми може да ме зарежда с духовна мощ, вместо да предизвика омразата ми и презрението ми. Страданието ми само ме изпълни с решителност и желание за промяна. Аз знаех, че един ден Тя ще разцъфне във величие. Аз не мразех Нея, мразех това, в което се е превърнала – Победена, Опожарена и Предадена Държава. Белезите, 500-годишните белези на робството още не са зарастнали, нито пък някога ще зарастнат. Петстотинте години, през които сме били греховно, подло, зловещо заличавани като Нация и споменът, за които все още оставя кървави следи в небето над нас... „Как? Какво да направя за да променя съдбата И“ – питах се аз всяка вечер, готова да се откажа от всичко и всеки за да И помогна да се изправи на нозе.? Вече не можех да се примиря със страданието, изписано по лицата на хората, когато се завръщах у дома всяко лято.
Изглежда сърцето ми не принадлежи на никой друг и никога няма да принадлежи на друг, освен на страната, която приемам за мой Дом. Кога се влюбих в това място ли? Веднага си спомням лятото на 2007 година.. Видите ли, нашата леля ни водеше всяка година, мен и брат ми, по различни исторически места и ни разказваше истории и легенди. Но онази година беше последната година...годината, в която тя внезапно разбра, че има рак на гърдата.. тогава тя ни заведе в малко градче(б.пр.)), високо в планините, в чиито околности течаха полудели реки и падаха млечно -бели водопади... Наричаха го Копривщица.То само чакаше да бъде открито. Изобщо не бях предполагала, че там ще открия и себе си. Това беше като че ли бях спала с години и най-накрая се бях събудила. Разбудена от Вятъра, шепнещ легенди, от кървавите реки и от духа на героите загинали за свободата на тази земя. Техните души още витаеха из дълбоките гори и охраняваха старите дъбове. Чудно ми е какво биха казали те ако видеха България сега. След 500 годишно робство, 500 години жадни - за кръв войници, 500 години – мирис на лееща се кръв, 500 години – с ужасяващите спомени за невинни личица, изгорени живи.. спомени, които дълбаят в душата ти... Всички те са отдали живота си за да не сме вече роби, но ние сме дори по-зле сега. Биха ли загинали те отново, ако знаеха, че само малко повече от 50 години(б.пр.) след Освобождението, подвигът им ще бъде отровен от комунизма? Аз разбрах своята Мисия.. - моята цел в Живота е да покажа на мъртвите Герои, че те не са се борили напразно, че жертвата им не е била безсмислена (б.пр).
Точно тогава аз се промених и съм брагодарна на леля ми, че ми показа Копривщица, защото Копривщица омагьоса тялото ми, ума ми и душата ми. Оттогава аз се втурнах да събирам информация из книги и уебсайтове, жадна да науча, колкото се може повече за миналото на моята Родина. Всеки ден аз откривам нова частичка от себе си в прашната стара История(б.пр.) и знам, че ми предстои да намеря още толкова, толкова много... Аз записах и попих всичко, което знам – за да не го забравя никога (нито моите деца, нито внуците ми – аз ще предам наученото на тях - така, както моята леля и баща ми ме научиха). Всичко това е татуирано в сърцето ми завинаги.
Мъглата в самосъзнанието ми най-после се вдигна и сега съм наясно със себе си – България преди всичко. Тя беше и винаги ще бъде. Моята Родина!

Постинг: Размислите на един айляк, по пътя за никъде: Висшист в България = чистач в Англия!
Автор на постинга: tonikod

цитирай
5. tit - и "онова скрито бягство" остана подминато, незабелязано!:)
20.06.2012 18:11
Назраве, hopfen!:)
За онези, които не искат да бягат, пък!:)))
цитирай
6. mariniki - спомних си с болка...
20.06.2012 19:39
семейството на баща ми е от тези бежанци...
оставили имот и огнище за да дойдат тук
бедни... и никой нищо не им върна...
благодаря ти, че ни спомняш...
и за Месечинко моя...
сърдечно...
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Да си спомним, те в никакъв случай не ...
20.06.2012 19:42
Да си спомним, те в никакъв случай не са по-лоши от нас, просто са загубили вяра, че нещо тук ще се промени към по-добро, въпреки усилията и желанията им. Преди три години написах нещо за тях, виж тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/03/sto-na-sto-za-emigrantite.317477
цитирай
8. hopfen - ka4ak - благодаря, че ми го припомни това писмо бях
20.06.2012 21:45
го чел преди и ми се струва, че това са твоите хора,които щеше да развеждаш в скоро време...
"Мъглата в самосъзнанието ми най-после се вдигна и сега съм наясно със себе си – България преди всичко. Тя беше и винаги ще бъде. Моята Родина!"
За това изречение от писмото по-горе:
Наздраве!
цитирай
9. hopfen - tit - За втори път отваряш "сраницата",
20.06.2012 21:47
tit написа:
Назраве, hopfen!:)
За онези, които не искат да бягат, пък!:)))

която липсва в написаното от мен:
Наздраве!
цитирай
10. hopfen - mariniki - Международния ден на бежанците...
20.06.2012 21:55
mariniki написа:
семейството на баща ми е от тези бежанци...
оставили имот и огнище за да дойдат тук
бедни... и никой нищо не им върна...
благодаря ти, че ни спомняш...
и за Месечинко моя...
сърдечно...

колко много е страдал нашия народ, колко бежански вълни са го застигали и продължават да го люшкат, вълни образувани от сълзите му по род и Родина....
Много я харесвам тази песен-"Месечинко моя, сребролика" и Ви поздравявам още веднъж с нея:
Наздраве!
цитирай
11. hopfen - kasnaprolet9999 Благодаря за предоставения
20.06.2012 22:07
kasnaprolet9999 написа:
Да си спомним, те в никакъв случай не са по-лоши от нас, просто са загубили вяра, че нещо тук ще се промени към по-добро, въпреки усилията и желанията им. Преди три години написах нещо за тях, виж тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/04/03/sto-na-sto-za-emigrantite.317477

постинг, оставил съм Ви нещичко там:
Наздраве!
цитирай
12. ka4ak - 9. hopfen - ka4ak - благодаря, че ми го припомни това писмо бях Болярино,хубаво си забелязал,финала!:)))
21.06.2012 03:47
hopfen написа:
го чел преди и ми се струва, че това са твоите хора,които щеше да развеждаш в скоро време...
"Мъглата в самосъзнанието ми най-после се вдигна и сега съм наясно със себе си – България преди всичко. Тя беше и винаги ще бъде. Моята Родина!"
За това изречение от писмото по-горе:
Наздраве!

"Чудно ми е какво биха казали те ако видеха България сега. След 500 годишно робство, 500 години жадни - за кръв войници, 500 години – мирис на лееща се кръв, 500 години – с ужасяващите спомени за невинни личица, изгорени живи.. спомени, които дълбаят в душата ти... Всички те са отдали живота си за да не сме вече роби, но ние сме дори по-зле сега. Биха ли загинали те отново, ако знаеха, че само малко повече от 50 години(б.пр.) след Освобождението, подвигът им ще бъде отровен от комунизма? Аз разбрах своята Мисия.. - моята цел в Живота е да покажа на мъртвите Герои, че те не са се борили напразно, че жертвата им не е била безсмислена!"
Това прочети и проумей,щото повредата от тези повече от 50 години,момиченцето ни СВЕТКА и ни дава точната диагноза!!!:)))
НАЗДРАВЕ!:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hopfen
Категория: Хоби
Прочетен: 619004
Постинги: 94
Коментари: 1551
Гласове: 6801
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031